یکشنبه ۲۸ مهر ۱۳۸۷ - ۰۸:۲۲
۰ نفر

گروه ورزشی: بازی رم و اینتر در سال‌های گذشته همواره دوئلی برای تعیین قهرمان ایتالیا بوده، ولی مردان اسپالتی در شروع فصل جدید وضعیت جالبی ندارند.

 رم با تنها 7 امتیاز از 6 بازی، در رده چهاردهم جدول ایستاده و شکست در بازی خانگی امشب مقابل اینتر می‌تواند این تیم را وارد بحرانی جدی کند. مهمترین دغدغه اسپالتی در این بازی خط دفاعی است، چراکه مکسز و پانوچی، دو مدافعش را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد و ژوان، مدافع میانی برزیلی این تیم هم به تازگی مصدومیتش را پشت‌سر گذاشته است.

جالب اینکه ژوزه مورینیو هم مشکل مشابهی دارد. سرمربی اینتر به شبکه رای اسپورت می‌گوید: «وضعیت ما در خط دفاع باورنکردنی است. وقتی به اینجا آمدم، کوردوبا و ساموئل در دوره درمانی پس از جراحی رباط صلیبی‌شان بودند. چیوو پس از جراحی شانه‌اش در بیمارستان بود و ما نتوانستیم در دو بازی متوالی از یک زوج دفاعی ثابت استفاده کنیم. اگر از من بپرسید که بهترین زوج دفاعی ما کدام است، پس از 4 ماه نمی‌توانم به شما جواب بدهم.» او درباره شرایط فعلی مدافعینش اضافه می‌کند: «ساموئل به تازگی بازگشته، فکر نمی‌کنم ماتراتزی آماده باشد، ریواس جراحی شده و باید ببینیم چیوو پس از بازگشت از تیم‌ملی در چه وضعیتی است ولی نمی‌خواهم بهانه‌تراشی کنم. ما باید خوب بازی کنیم و در دفاع و حمله تعادل داشته باشیم.» بوردیسو هم به دلیل مصدومیت در بازی مقابل شیلی، دیگر مدافع غایب اینتر است.

گلزنان دو تیم اما در شرایط فوق‌العاده‌ای به سر می‌برند. آلبرتو آکوئیلانی، هافبک رم چهارشنبه‌شب زننده هر 2 گل ایتالیا مقابل مونته‌نگرو بود و تک‌گل حریف هم توسط میرکو ووچینیچ، مهاجم رم به ثمر رسید. آکوئیلانی در این مورد می‌گوید: «اسپالتی از 3 گل رمی که در لچه زده شد، باید خوشحال باشد. دوست دارم که یکشنبه هم برنده شویم.» ماریو بالوتلی، مهاجم غنایی‌الاصل اینتر هم زننده 2 گل تیم امید ایتالیا در پیروزی 3 بر یک این تیم بود. زلاتان ابراهیموویچ مهاجم اول اینتر هم با گل استثنایی که 2 هفته پیش با پاشنه پا وارد دروازه بولونیا کرد، نشان داد که در اوج آمادگی است. او به دلیل اینکه تیم‌ملی سوئد چهارشنبه بازی نداشت خیلی زود به مرکز تمرینی اینتر بازگشت، درست مانند آدریانو که پس از گلزنی در پیروزی 4 بر صفر برزیل مقابل ونزوئلابه دلیل دریافت کارت زرد بازی با کلمبیا را از دست داد و یکشنبه به ایتالیا بازگشت.

آدریانو که پس از یک سال دوری، حالا به عنوان گوش چپ حضور مؤثری در ترکیب اینتر دارد، می‌گوید: «این برای من لحظات ویژه‌ای است. حالا کشف کرده‌ام که اراده انسان چه توانی دارد و می‌خواهم گذشته را جبران کنم.»

بازگشت توتی

اینتر، قهرمان 3 فصل اخیر لیگ ایتالیا، در ابتدای فصل هم موفق شد رم را در سوپرجام در ضربات پنالتی شکست دهد و این دومین رویارویی اسپالتی و مورینیو محسوب می‌شود. اینتر برخلاف رم شروع خوبی داشته و در حال حاضر با 13 امتیاز و تفاضل گل کمتر نسبت به لاتزیو و اودینزه در رده سوم ایستاده، با این حال مورینیو، رم را حریف سختی می‌داند: «رم تیم فوق‌العاده و باثباتی است که در این سال‌ها با یک مربی و بازیکنان ثابت کار کرده. آنها فقط در هفته‌های اخیر متزلزل بوده‌اند و به دلیل نتایج ضعیف و غیبت توتی، مجبور به تغییر تاکتیک شده‌اند.»

اما رمی‌ها امیدوارند برای این بازی حساس کاپیتان‌شان را در اختیار داشته باشند. توتی تمرینات سنگینی داشته و این هفته در کنار تیم تمرین کرده، ولی به نظر نمی‌رسد بتواند بیش از 30 دقیقه بازی کند. یکی دیگر از بازیکنانی که امشب زیر ذره‌بین خواهد بود، آمانتینو مانسینی است که تابستان امسال از رم به اینتر پیوست. پیش‌بینی می‌شود که این مهاجم برزیلی در صورت حضور درون زمین با سوت‌های اعتراض‌آمیز هواداران رم روبه‌رو شود، ولی او خودش را برای این حاشیه‌ها آماده کرده است: «فکر می‌کنم اعتراضاتی شنیده شود، ولی این جزیی از حرفه ماست. مهمترین نکته این است که آرام باشیم و شایستگی‌مان را نشان دهیم.

من این ورزشگاه را خوب می‌شناسم و امیدوارم نمایش خوبی داشته باشم.»ماسیمو موراتی مالک باشگاه اینتر هم با وجود شروع بد رم، این تیم را همچنان حریف سختی می‌داند: «هیچ چیزی تغییر نکرده و رم همیشه حریف سختی است. اینکه رم نتوانسته در چند بازی قبلی پیروز شود، به معنی این است که آنها مقابل ما باانگیزه‌تر خواهند بود.  فکر می‌کنم حتی نسبت به سال‌های قبل بازی سخت‌تری داشته باشیم.»

میلان- سمپدوریا

مسئولین میلان تأکید می‌کنند که رونالدینیوی واقعی از این هفته قدم به میدان می‌گذارد. مهاجم برزیلی که به تیم‌ملی دعوت نشده بود در این 15 روز تمریناتش را ادامه داد و ظاهراً آماده‌تر از همیشه است. همچنین مارکو بوریه‌لو، مهاجم ایتالیایی میلان که در ابتدای فصل آمادگی بالایی داشت، بار دیگر آماده‌ بازی شده است. نستا هم بهبود یافته و در این بازی احتمالاً روی نیمکت خواهد بود، ولی زامبروتا، مدافع راست این تیم محروم است.سمپدوریا پس از 6 بازی همچنان بدون پیروزی است.

کد خبر 66126

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز